Deklaracja dostępności
1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego
Ośrodek Pomocy Społecznej w Józefowie nad Wisłą (ul. Opolska 33E/10, 24-340 Józefów nad Wisłą, tel: (81) 828 50 18, fax: (81) 828 50 18, email: ops@gminajozefow.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Ośrodek Pomocy Społecznej w Józefowie nad Wisłą.
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2020-09-30.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-30.
3. Dane kontaktowe
W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Anna Ciempiel, e-mail: ops@gminajozefow.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 818285018. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.
4. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona podmiotowa BIP jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączenia wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
1. Dokumenty pdf są skanowane bez możliwości rozpoznawania przez czytniki.
2. Niektóre treści mogą znajdować się w formie skanów.
3. Niektóre załączniki mogą mieć nieprawidłową strukturę.
4. Może występować brak list (nieuporządkowanych i uporządkowanych).
5. Niektóre zdjęcia mogą być nieprawidłowo opisane.
6. Brak pętli indukcyjnych.
Zamierzamy dołożyć starań, aby dostępność strony ulegała poprawie, a nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
1. Podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery),
2. Możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
3. Mapa strony.
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
- podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
- możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
- uporządkowana przejrzysta mapa strony,
- artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
- treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
- strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Józefowie nad Wisłą zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej BIP zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2019r. poz. 848) oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP Ośrodka Pomocy Społecznej w Józefowie nad Wisłą.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 30-09-2020. Oświadczenie sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Józefowie nad Wisłą .
Strona BIP obsługuje standardowe skróty klawiaturowe przeglądarek internetowych.
Informacje zwrotne, dodatkowe i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt - osobą kontaktową jest Anna Ciempiel, adres poczty elektronicznej: ops@gminajozefow.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 81 828 50 18. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
6. Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl).
7. Skróty klawiaturowe
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.8. Dostępność architektoniczna
Do budynku OPS prowadzi jedno wejście od strony północnej. Obiekt przy ul. Opolskiej 33E/10, 24-340 Józefów nad Wisłą przystosowany jest dla osób z niepełnosprawnością ruchową: posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych z poziomu chodnika. Nawierzchnia przed wejściem głównym jest utwardzona i wypłaszczona. Budynek Ośrodka jest lokalem parterowym, nie posiada pietra oraz windy. Korytarz oraz pomieszczenia biurowe są ogólnie dostępne dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma pętli indukcyjnych, nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych lub słabowidzących. Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu ani online. Brak toalety oraz miejsca parkingowego przystosowanych dla osób z niepełnosprawnością.
9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami
Do budynku oraz wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem z korzystania z tego uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za ewentualne szkody wyrządzone przez psa asystującego.
10. Informacje dodatkowe
Ośrodek Pomocy Społecznej w Józefowie nad Wisłą nie posiada aplikacji mobilnej oraz strony internetowej.